Äntligen seger! Egúren och talangerna dominerar.

Hej. Idag lyftes för min och många andras del en otroligt tung börda från axlarna. Vi har lidit och plågats av dåliga resultat, men idag kom den så efterlängtade segern. AIK slog Trelleborg med 1-0 efter mål av Antonio Flávio.
Jag är inte i rätt tillstånd för att summera matchen ordentligt nu (Svårt när man är så glad) men jag kommer dock med lite plus och minus på vissa spelare.

Plus för:
Sebastian Egúren
, jävlar vad bra han var idag jämfört med tidigare. Styr mittfältet med stor pondus och vinner mycket boll. Enormt tråkigt dock att han bara har två matcher kvar. Även om han var bra idag så kommer jag dock aldrig ångra att jag sjöng "Skicka hem Egúren" efter matchen mot Häcken. Beter man sig så som han gjort i tidigare matcher i AIK-tröjan hör man inte hemma i Sveriges största klubb och är inte värd att bära märket.

Christoffer Eriksson,
väldigt kul att han fick chansen och verkligen tog den. Bättre match idag än vad Nisse gjort på hela säsongen.
Bra både offensivt och defensivt. Framtidsnamn i AIK-tröjan.

Viktor Lundberg, Desto mer seniorfotboll han får, desto bättre blir han. Väldigt hårt slit idag och vill lossa bössan ofta. Framtidsnamn han också.

Gabbe Özkan, Går in och gör en mycket bra halvlek, jag ber till högre makter att han får vara fortsatt skadefri för han är verkligen en till dimension i anfallsspelet.

Talangerna, AIK visar att man också kan fostra egna spelare. 3/4 i backlinjen är egenfostrade spelare. Kevin Walker och Lundberg offensiva egenfostrade sen Engblom som också nosar på en startplats. Framtiden ser ändå rätt okej ut, hoppas detta håller i sig.


Och så minus för:
Publiksiffran,
8 659 är katastrofalt dåligt. Jag visste att vi hade mycket medgångare, men sveriges största klubb ska ha en fast kärna på minst 12-14 000. Skärpning!

Martin Mutumba, Vad har hänt!? Sämsta insatsen för året och då har han ändå en hel del att välja bland.


Det var lite funderingar om matchen.

Blev ett ganska kort inlägg, är väldigt trött men imorgon kommer det en hel del inlägg bland annat om Chelseas ligaguld.

Tack för att ni tog er tid.





Kommentarer
Postat av: myt

"Publiksiffran, 8 659 är katastrofalt dåligt. Jag visste att vi hade mycket medgångare, men sveriges största klubb ska ha en fast kärna på minst 12-14 000. Skärpning!"



På 90-talet spelade AIK inför 2000 åskådare när de inte mötte IFK Göteborg eller Barcelona.

2010-05-17 @ 10:37:15
Postat av: Thefootballblog

Ja, Svensk fotboll var på dekis under 90-talet, men vi hade ett snitt på ca 10 000 i Superettan mot lag som Boden och Degerfors 2004, det är ett bra exempel på att vi SKA ha en fast kärna på 12-14 i AS.

2010-05-17 @ 11:48:22
URL: http://thefootballblog.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0