BP-Kalmar, en bra match med en osynlig supertalang.

Hej, vill först säga att detta blir ett kort inlägg. Jag var som sagt på BP-Kalmar idag, och det var en ganska rolig och mot slutet spännande match.
John Guidetti som jag av förklarliga skäl bevakade lite extra hade inte sin bästa dag. Det bästa supertalangen som är på lån från City gjorde var att skarva ner en boll från Gabriel Petrovic till mötande BP-spelare som sköt. Bollen gick i mål men blev enligt mig felaktigt bortdömt för offside.
Jag tycker att BP stundtals spelade bra, men överlag var det en ganska medioker insats. Riktigt starkt dock att hämta upp trots 3-0 underläge. Olof Guterstam gjorde det mycket bra när han kom in, låg i en position precis utanför straffområdet och lurade vid varje anfall han spelade även enkelt och bra.
Något jag tänkte på under matchen var att det blev enorma ytor på BP:s vänsterkant när Kalmar kontrade. Miiko Albornoz är väldigt offensiv som vänsterback och Dalil Benyahia är också mycket offensivt lagd. BP måste göra något åt detta, Kalmar kom med i stort sett alla sina anfall från den kanten.
Ricardo Santos avslut till 3-0 var fantastiskt, och Kalmar var riktigt kyliga i motståndarnas straffområde.
Finns inte så mycket mer att skriva om matchen, inga mer inlägg idag.
Tack för att ni tog er tid.

http://1830.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0