Djurgårdens cupfiasko.

Hej, blir förmodligen bara detta inlägg idag på grund av tidsbrist. Det här inlägget blir också ganska kort då jag har ganska bråttom...
Kör igån direkt, igår var det alltså Svenska Cupen, matcherna var Ljungskile-Dif, Syrianska-Mff, Limhamn-Mjällby och Ängelholm-Halmstad.
Inga heta matcher, förklaringen är dock att vi är i omgång tre.
Känns som att alla AS-lag bara måste slå sina motståndare i dessa möten, speciellt Dif som gått ut med att mans atsar på cupen och ställer upp med bästa möjliga lag.
Jag såg inte matchen, men 2-0 mot Ljungskile kan inte bortförklaras.
Matchen jag halvkollade på(SC är jävligt segt) var Syrianska-Mff vilket var en sömnig match med rätt lite chanser och dålig skärpa i avsluten.
Malmö hade, om jag inte minns fel över 13 (!) hörnor och alla var ganska farliga, men gjorde ändå inte ett ända hörnmål.
Syrianskas målvakt Miller var bra, men måste jobba rejält med sitt spel i luftrummet där han var nära att ställa till det rejält ett gäng gånger.
AIK-spelaren Yussuf Saleh kom in, men gjorde inget större intryck man såg fortfarande tendenser till att kladda lite väl mycket på bollen, och han slog en del konstiga passningar.
Det är oerhört svagt att Yussuf som inbytt slår bort passningar som laget får jobba tillbaka när de sprungit väldigt länge.
0-0 stod sig till den sista minuten i den sista förlängninskvarten och då gör inbytte Dardan Rexhepi som innan dess varit osynlig 0-1. Jag som hoppades på straffar blev väldigt besviken, men något som gladde mig rejält var Djurgårdens fiasko i cupen.
AIK möter Öster borta den 25 maj och spelarna har ingen anledning att gå på halvfart då sommaruppehåll väntar efter den matchen.
Jag ska gå på så mycket träningar som möjligt, men är väldigt uppbokad i sommar tyvärr...
_______________________________________________________________________________________________

För övrigt är det CL-final på lördag, oj vad man längtar, ska bli intressant att se ett anfallsstarkt Bayern mot ett enormt taktiskt disciplinerat försvar i form av Inter. Samt Inters snabba kontringar mot Bayerns sjukt dåliga försvar.
Inter känns som vinnare på förhand tack vare José Mourinho och jag tror att man vinner med 1-0.
Jag hoppas verkligen att OM Inter vinner så ska Wesley Sneijder avgöra på grund av att finalen spelas på Santiago Bernabéu där laget som gjorde allt för att sälja honom håller till. Eller så ska Eto'o avgöra, Barca pissade på honom och han har möjlighet till ännu ett CL-guld.
_______________________________________________________________________________________________

För övrigt tänds hoppet om att AIKs provspelande målvakt Ivan Turina är en ny Jos Hooiveld som inte tvekar att ryta till om hans eget försvar slarvar.
Jag tror att om han värvas, vilket han verkar vara ytterst nära på att bli så kommer han styra backlinjen med enorm pondus.
Trevligt!
_______________________________________________________________________________________________

På AIKforum.se snackas det vidare om en supporterfinansierad spelare, hur man får igång nya sånger, en hel del om Ivan Turina samt om AIK hockeys Silly Season.
Men givetvis en hel del annat också...
_______________________________________________________________________________________________

Kanske, kanske ett till inlägg ikväll, annars imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0