Domarnivån katastrofal! Majstorovic till AIK?

Hej, ganska tomt på nyheter och rykten idag, därför kan det bli ett ganska kort inlägg nu på dagen, men kanske lite längre senare ikväll.
Kan börja med att kommentera sportbladets artikel om domartabbar i år (http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/article7110057.ab) Där jag inte kan annat än instämma helt. Tabbarna har varit många, och nivån har varit extremt ojämn. Vi kan ta Stefan Johanesson som ett exempel, jag tycker att han brukar vara helt okej, mycket bestämd och rättvis men igår dömde han BP-Kalmar där det var tydligt att han dömde för Kalmars favör. Detta säger jag inte för att jag på något sätt gillar BP eller har något emot Kalmar, utan för att det faktiskt var så.
Hands-situationen igår stod jag dock precis vid och kan säga att det inte var straff. Spelaren höll handen intill kroppen och gjorde allt för att undvika straff. (Jag skriver om BP just nu), men i Göteborgsderbyt var det däremot solklar straff. Ännu en tabbe också.
Ganska intressant om man kollar över listan med tabbar så ser man att VM-domaren, alltså Sveriges bästa Martin Hansson toppar ligan av tabbar med tre stycken i år. Inte illa att vara VM-domare samtidigt som man gör så mycket tabbar, och i Frankrikes kvalmatch mot Irland missade han en hands som tog fransmännen till VM.
Att spelet varit katastrofalt kan vi skylla på planerna, men vad har domarna att skylla på? Mindre publik bör också gynna dem.
Jag hoppas på en stor uppryckning, domartabbar ska inte få avgöra Allsvenskan.
________________________________________________________________________________________________

Igår släppte en person ett rykte om att en "bomb" var klar för AIK på Gnagarforum. Givetvis gick alla igång och gissningarna haglade. Dagen efter öppnade Björn Wesström för Daniel Majstorovic enligt Eurosport.se
Kan det vara Daniel som är bomben..? Om så är fallet så vore det enligt mig ett okej köp. Hans egenskaper som spelare tvivlar jag inte alls på, han är riktigt bra men nackdelar är att han blir dyr, trots att AEK med ekonomiska problem förmodligen river hans kontrakt så vill han säkert ha en mycket hög lön.
Andra nackdelar är att han börjar bli till åldern, 33 år är en hel del men också att AIK har tre mittbackar som håller bra klass. Walid Atta som dock sitter på utgående kontrakt var AIKs klart bästa spelare till skadan. Per Karlsson var suverän förra året men har inte visat upp samma takter i år. Han har dock bevisat att han kan. Sen Niklas Backman som tagit sig in i startelvan och gjort det mycket bra.
Fördel är dock Majstorovic stora rutin och framförallt hans ledaregenskaper som behövs i AIK sedan Jos Hooiveld stack.
Hur som helst vore Majstorovic en grym förstärkning, om han inte kräver för hög lön vill säga.
________________________________________________________________________________________________

Mer inlägg senare förmodligen, tack för att ni tog er tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0