Ganska dött just nu...

Hej, en värmebölja har angripit Sverige, och samtidigt är det ganska dött kring fotbollen just nu, just på grund av att knappt några matcher spelas just nu.
Jag är ledsen för dålig uppdatering, men nu när solen äntligen angripit vårt kära land måste man ta tillvara på varje solsekund.
Tempen är gissningsvis fortfarande på runt 20 grader, och helst hade jag varit ute och spelat fotboll eller liknande, men jag måste ju tänka på er läsare som tyvärr sjunkit i antal de senaste dagarna.
Kanske på grund av lite artiklar om AIK, då det som sagt är dött kring klubben just nu.
Tips mottages gärna på vad jag kan skriva om, kan röra sig om olika reportage, listor, biografier eller vad som helst. Trots att ni varit få som läst de senaste dagarna så önskar jag verkligen att ni få, tappra läsare kommer med tips.
Nu får det vara nog på skitsnack, 70% av inlägget har hittills varit ren skit.
Kör igång nu då.
Det är som sagt relativt dött, men det har knappast förbipasserat någon att transferfönstret öppnar snart. Barcelona är klubben det snackas mest om som kan sälja Zlatan, Henry och eventuellt någon till samt köpa Villa, Fabregas, Silva och eventuellt någon mer.
Jag tycker att det är enormt tråkigt att Barca som har enorm potential i sin ungdomsakademi satsar på stjärnor. Anledningen är att öka intresset hos klubben, och utöka tröjförsäljning och så vidare, men frågan är om klubben inte tjänar på att skita i att värva Villa och Fabregas för nästan 1 miljard tillsammans och kränga ett gäng tröjor för att istället plocka upp någon ur ungdomsakademin som drar grymt lite i lön, inte kostar något att köpa in samt även han lär sälja en del tröjor om han nu lyckas.
Jag tycker att det är betydligt coolare att ha 11 spelare tagna från ungdomsakademin som håller hög nivå och är väldigt taggade än att köpa in stjärnor för hundratals miljoner som är över 25 år och redan vunnit en del.
Givetvis skulle aldrig Barca eller något annat lag för den delen kunna framställa ett lag med enbart ungdomsakademi spelare, en del stjärnor behövs men det ovanstående var ett ganska extremt exempel som jag hoppas att ni förstod utan detta förtydligande...
_______________________________________________________________________________________________

Jag ska försöka dra på söndagens träning som börjar klockan 10.30 på Karlberg enligt hemsidan, om jag åker dit vilket jag med typ 80% säkerhet gör så blir det garanterat rapport.
_______________________________________________________________________________________________

Och så har Maradona "råkat" köra över en kameramans ben.
Maradona är en rebell, han gör som han vill och känner för och bryr sig inte om vad andra tycker och tänker.
En sådan man ska inte vara förbundskapten för en favortitippad nation i världens största fotbollsarangemang.
Punkt.
_______________________________________________________________________________________________

SVFF har spikat schemat inför höstsäsongen och lovar att inte ändra på det. Enormt skönt så folk kan planera med jobb och skola.
Ser också att bortaderby mot Dif spelas 16.30 på en söndag vilket fortfarande är mycket dåligt, men ändå något bättre än 12.30
Jag står fast vid min åsikt att derbyn ska spelas måndagar eller torsdagar 20.00.
_______________________________________________________________________________________________

För övrigt snackas det på AIKforum.se om att den nye "sommarbrassen" är William Salles de Lima Souza Júnior, mer info på: http://www.aikforum.se/aik/aik-fotboll/sommarbrassen-1642/#post4307
Jag skiter i vad han heter och om har har rutin från A-landslaget eller inte, bara han är relativt ung och presterar på planen.
Denne herre är 27 vilket är precis på gränsen. Jag hade hellre sett någon under 25.
_______________________________________________________________________________________________

Som sagt väldigt dött och lite att skriva om, blir förmodligen åtminstone ett inlägg imorgon. Nu går jag ut och spelar fotboll igen, tack för att ni läste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0