Grattis Chelsea! TV-rättighetskarusselen fortsätter.

Hej, var väldigt trött igår kväll, därav blev det ingenting om Chelseas ligaguld. Nu har jag repat mig från tröttheten något och försöker mig på ett inlägg med lite tankar om Premier League säsongen 09/10. Först vill jag säga att jag tycker verkligen att Chelsea var värdiga vinnare, det är en väldigt stark lagmaskin som Carlo Ancelotti monterat ihop med en bra mix av stjärnor och grovjobbare. Drogba har gjort en av sina bästa säsonger i år, och ett vinnande lag måste nästan ha en utpräglad målskytt.
Målskörden är den största någonsin i Premier League, hela 103 mål stod det blåa laget för, mycket tack vare Drogba som gjorde 29 och Lampard som gjorde 22 varav 12 på straff.
Som nämnt var Chelsea enligt mig värdiga vinnare, och jag tycker att det är väldigt kul att United petats ner från tronen, dels för att jag ogillar Man U, men också för att det är väldigt tråkigt med ett lag som prenumererar på ligatiteln varje år.
Återigen, stort grattis till Chelsea!
________________________________________________________________________________________________

Blev inte alls långt om PL där, men jag är ingen expert på att summera en hel ligaomgång.
TV-rättighetskarusellen snurrar rejält. Idag blev det klart att TV 4 sport kommer visa Serie A, då man blivit av med La Liga-rättigheterna till Canal + som desförinnan blev av med sina Premier League-rättigheter till Viasat.
Ska bli skönt att slippa höra hur mycket Kåmark och Hussfelt älskar Barcelona på TV 4 sport. Canal + är enligt mig den bästa kanalen med de bästa kommentatorerna och bästa studion, därför tycker jag att det är väldigt synd att dem tappat världens bästa liga, Premier League till Viasat som inte alls är lika bra. Bara det faktum att de anställt en sådan dålig "expert" som Elin Ekblom Bak gör mig illamående och det sänker betyget på kanalen rejält.
Jag är också tveksam till om TV 4 sport kan få fart på Serie A igen som känns helt ointressant för oss Svenskar, förutom för de mest passionerade vilket är en ganska liten skara. Jag kommer inte vara särskilt lockad av att sitta och höra på långtråkiga Kåmark och Hussfelt när de kommenterar Chievo-Bari.
Lite det som är grejen med Canal + och Premier League, oavsett vilken match det är så känns det alltid intressant och man rycks med i matchen tack vare kommentatorerna, men givetvis också spelet. Det finns dock undantag på kommentatorer.
För övrigt gillar jag bäst att kolla på stream med Engelska kommentatorer. Det är en helt annan sak.
_______________________________________________________________________________________________

Idag tänkte jag i brist på annat att göra sticka iväg till Grimsta och kolla på BP-Kalmar där det ska bli intressant att se supertalangen John Guidetti. Jag såg hans hemmadebut på Grimsta där han gjorde bra ifrån sig. Rapport om honom kommer någon timme efter matchen.
_______________________________________________________________________________________________

För övrigt har AIK sänkt biljettpriserna till matchen mot Åtvidaberg på måndag den 17 maj 19.00. Endast 30 spänn för kortsida och 60 för långsida. Fyll borgen och krossa Åtvidaberg!
Angående de sänkta priserna så är jag inte alls säker på att det kommer löna sig. Om det nu ska lyckas så måste budskapet spridas överallt så att alla nås av infon. Det är en väldigt svår uppgift vi har framför oss med att sprida budskapet, men jag kommer göra allt jag kan.
_______________________________________________________________________________________________

Mer AIK, igår kom ryktet upp på Gnagarforum om att en ny målvakt var klar till sommaren. Visst, många falska rykten har dykt upp där, men detta låter faktiskt rimligt. Personen som släpper ryktet hävdar att målvakten är "ruggit bra" och att han tidigare spelat i Sverige.
Om jag ska gissa så Jonas Sandvist ett alternativ, han stod tidigare i Malmö FF och spelar nu i grekiska Atromitos där han har kontrakt fram till Juni 2012. Någon nämnde Bajens tidigare målvakt Richard Kingson vilket känns ganska orimligt då han nog inte har någon större lust att lämna Wigan.
Ska bli intressant att se om ryktet stämmer, jag tänker inte spekulera mer i vem det kan tänkas vara, men en dröm är Johan Wiland.
_______________________________________________________________________________________________

Måste bara ta med det här videoklippet fast det inte har något att göra med fotboll eller detta inlägg:


Gåshud!
_______________________________________________________________________________________________

Rätt dåligt inlägg, men är ganska stressad... Dags att dra, mer inlägg senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0