Nytt AIK-forum! Petade VM-stjärnor.

Hej, detta inlägg blir ganska kort, finns tyvärr inte så mycket att skriva om de dagarna då det inte spelas någon fotboll.
Jag kan börja med att meddela att ett nytt AIK-forum äntligen kommit. Visst, Gnagarforum som funnits sedan 99 är en fruktansvärd klassiker, men Sveriges största klubb måste ha ett forum som fungerar under matchdagar när ett par tusen är inne.
Skillnaden är att Gnagarforum var som en gästbok med inlägg staplade på varandra och det nya http://AIKforum.se är ett trådforum likt Flashback forum för att ta ett exempel.
Jag tror att det kan ta ett tag innan alla tidigare GF-medlemmar söker sig till det nya forumet, men när dem väl gör det så tror jag att det kan bli hur bra som helst!
Jag är positiv till det nya forumet, det har en mycket stilren design och det blir lättare att läsa det man vill, inte massa onödiga diskussioner mellan två personer som ofta uppstod på GF.
Ser nu att forumet börjar ta fart på allvar och i skrivande stund innehåller det 25 ämnen, 266 inlägg, 275 medlemmar och det är för närvarande 149 besökare.
Det börjar onekligen arta sig!
________________________________________________________________________________________________

AIKs kampanj http://1830.se där man sänker biljettpriserna rejält har varit mycket mer lyckad än jag trodde tidigare. Över 13 000 sålda, och biljetterna snart slut på långsidorna. Biljetter på http://ticnet.se

________________________________________________________________________________________________

Sedan tycker jag att det är pinsamt dåligt av Brasiliens förbundskapten Carlos Dunga att inte ta ut Ronaldinho i den preliminära matchtruppen till VM. Han ser alltså ut att få stanna hemma, trots att han har en mycket bra säsong bakom sig i Milan. Tråkigt då Ronaldinho äntligen var på rätt spår igen och jag tycker att han var mer än värd en plats i Brasiliens VM-trupp.
Dunga har även valt att inte ta ut supertalangen Alexandre Pato som också har en mycket fin säsong bakom sig i Milan. Visst inser jag att det krävs enorm mycket för att komma med i Brasiliens trupp, men både Pato och Dinho är faktiskt värda en plats.
Charlie Davies som var med i en hemsk bilolycka har repat sig mycket tidigare än planerat, dock anser USA:s förbundskapten att han inte riktigt är i form, därför är han inte uttagen till den förväntade VM-truppen. Förståeligt tycker jag.
De båda Italienska anfallarna Fransesco Totti och Luca Toni är inte heller uttagna till VM-truppen. Jag tycker att åtminstone en av de båda borde fått följa med, Luca har gjort bra ifrån sig i Roma och Totti likaså, som vanligt.

Om det inte framgick så är alltså dessa ovannämna herrar inte uttagna till truppen som förbundskaptenerna tar ut preliminärt. Alltså finns en liten chans att de kommer med till VM ändå.
________________________________________________________________________________________________

Jag planerar att göra ett inlägg angående AIKs ekonomi, och hur vikitgt det egentligen är att pumpa in pengar i damfotbollen som går trögt och inte har någon större supporterskara men det blir en bit in i framtiden.

Tack för att ni tog er tid.

1830.se

________________________________________________________________________________________________


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0