Ord saknas!

Hej, först vill jag bara be om ursäkt för utebliven bloggning, men det verkar inte göra nåt då de är typ 5 pers som läser bloggen.
Jag skriver dock inte i första hand för att få läsare, mest för att skriva av mig och mina tankar om fotboll. Sen om det är 20 000 som läser är det givetvis skitkul, men det spelar inte så stor roll egentligen.
Som ni säkert vet så var det världens största klubblagsturnering, Champions League igår. Och det var inte vilken match som helst utan grande finale mellan Inter och Bayern München.
Jag kan summera matchen på följande vis: Ord saknas.
Och nej jag menar inte att matchen var någon sprakande tillställning som man knappt kan beskriva hur bra den är, snarare saknar jag ord för att beskriva hur sjukligt bra José Mourinho är.
Jag sa innan matchen, Inter vinner av tre anledningar.
1. José Mourinho.
2.Wesley Sneijder.
3.Diego Milito.

Huvudanledningen var inte Milito, trots två extremt klassfulla mål, utan huvudanledningen stavas J-o-s-é M-o-u-r-i-n-h-o.
Den portugisiske mästar-taktikern briljerade idag igen. Han gör exakt vad som krävs, idag var det att göra försvaret så pass taktiskt disciplinerat så man blir äcklad. Äcklad på ett positivt sätt förstås.
Inter gjorde inte många snedsteg, och när dem väl gjorde misstag så var det ofarligt tack vare Julio Ceasar och oskärpa i avsluten.
Nu har jag hyllat Mourinho en del, och nu är det dags för planens gigant.
Diego Mílito.
Behöver jag skriva ned det i ord?
För er som såg matchen, så nej troligen inte men för er andra som inte såg eller inte kan någonting om fotboll ska jag försöka närma mig en förklaring av hur bra Milito var.
Förklaringen kommer vara ljusår ifrån att hålla samma nivå som Diegos avslut i matchen.
Och visst, Messi, Tevez, Agüero är inga dåliga anfallare, men Diego ska spela VM 2010, något annat vore grovt tjänstefel av Diego Maradona.
Helt ärligt talat så saknas verkligen ord, jag kan inte beskriva hur jävla bra Diego Milito var igår. Det är en gåta  hur en man som med sina enormt kliniska avslut och fruktansvärt smarta och kreativa hjärna briljerade på Santiago Bernabeu igår i en Champions Leaguefinal gjorde CL-debut i år.

Fan, jag känner att det här inlägget bara blir värre och värre, ni som läser kommer tro att jag skrivit det direkt efter slutsignalen, men nej jag skriver det 15.39, ett gäng timmar efter att matchen avgjorts och är fortfarande lika fascinerad över Mourinhos taktiskta överlägsenhet och Diegos briljans.

Nej som sagt, hittar inte ord därför avslutas mitt kanske sämsta inlägg någonsin...
Mer inlägg snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0