Skandal i Turkiet, speaker lurade fans!

Hej, jag har inte hört detta förut trots att det hände i Lördags, väldigt konstigt att det inte nått Svenska medier förräns nu men nu är det i alla fall här.
Det var den Turkiska ligan som skulle avgöras i sista omgången, Fenerbache låg en poäng före Bursaspor och skulle vid vinst säkra guldet, men man spelade 1-1.
Samtidigt avslöjade Fenerbaches speaker att Bursaspor släppt in ett mål måt Besiktas i slutet vilket gjort att matchen slutade 2-2. Fenerbache var alltså mästare och folk stormade planen, brände bengaler och var överlyckliga.
Jag vet inte hur, men till slut kom fansen på att Bursaspor inte alls hade släppt in det där målet i slutet utan att de vunnit med 2-1.
Fansen rasade nu, mycket förståeligt enligt mig mot speakern och kaos utbröt. Jag behöver inte skriva vad som hände, det kan ni se här:


Jag förstår inte hur en speaker kan göra att så enormt jävla misstag, det är helt sinnesjukt. Ville han "skämta" eller hade han fått felaktig info? Om fallet var det förstnämnda så blir jag gråtfärdig, det är många som inte förstår vad fotboll betyder för alla oss passionerade supportrar. För mig är fotboll och AIK det jag brinner för här i livet det som får mig att känna mig glad varje dag, hade Råsundas speaker gjort samma sak hade jag inte vetat vad jag tagit mig till.
Tänk er själva att gå från glädjetårar till sådan enorm sorg!
Jag är helt chockad av händelsen och vet knappt vad jag ska skriva, mer än att jag är galet lättad över att inte hålla på Fener just nu.
_______________________________________________________________________________________________

För övrigt funderar jag på att göra ett reportage om AIKs största talanger, d.v.s Viktor Lundberg, Pontus Engblom och co.
Det blir förmodligen ett sådant reportage i framtiden i mån av tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0