Tack för allt Miran, men det är helt rätt att släppa honom!

Hej, ledsen för att det inte blev något inlägg igår men kände mig sjukt trött igår kväll efter matchen och idag är jag hemma och är sjuk vilket bäddar för en del inlägg om inte mitt FM-spelande tar all tid...
Jag tar mig till gårdagens match direkt där stämningen var magisk under uppvärmningen och början av matchen. Jag kan bara drömma om att vara spelare och värma upp med en sådan stämning, konfetti i luften och bengaler som brinner. Helt magiskt!
Känslan när man står på Norra och det blir riktigt jävla bra drag och alla hoppar och sjunger finns det inte mycket som slår.
Tifot blev precis som förväntat, inte det mäktigaste eller bästa som Johan Segui hävdat, utan helt ok långt ifrån lika bra som många förra året.
I alla fall så har jag ganska svårt att summera matchen, kunde inte låta bli att lägga rätt mycket fokus på stämningen och folk på läktarna.
Men några saker jag tänkte på var först och främst Viktor Lundberg, vilken match han gör! Riktigt kul för den ödmjuke 19-åringen som alltid jobbar stenhårt på träning och match. Efter några felpass i början av matchen trodde jag att han skulle tappa självförtroendet och vara riktigt dålig, men han lyfte sig verkligen. Starkt!
Sedan är det kul för Kevin Walker att göra sitt första mål i AIK-tröjan, grattis!
Niklas Backman gör som vanligt en mycket bra insats, väldigt kul att Väsby-satsningen lönar sig.
Och sen var det Kenny Pavey, vilket hjärta han visar igår igen, men då klickade även spelet fullt ut.
Bojan Djordjic spelade även där han hör hemma, på innermittfältet och vips så är han bland de bästa på plan igen.
_______________________________________________________________________________________________

Nej, jag har inte glömt honom, verkligen inte. Miran Burgic gör även han en väldigt bra match med sina tre mål, nu börjar folk fundera på om inte AIK ska förlänga, och visst jag gillar Burgic skarpt och tycker att han är en väldigt ödmjuk kille, (dessutom infriade han löftet till mig om att göra mycket mål igår till skillnad från Flávio som bröt det, haha). Han jobbar alltid stenhårt på träningar och klagar aldrig på bänken utan jobbar bara hårdare.
Men vi kan inte blunda för Mirans höga lönepost som är en av de högsta i AS, samt att han inte infriat förväntningarna, visst han har gjort 5 mål i år vilket håller uppe snittet men samtidigt har han bara gjort mål i två matcher vilket skvallrar om ineffektivitet. Miran är även skadebenägen vilket gör honom till ett osäkert kort.
Jag tror helt enkelt att det bästa är att släppa Miran, bli av med ännu en tung lönepost samt att värva in en brasse som förmodligen inte kräver särskilt hög lön, dock lär han kosta en del.
Tack för allt Miran, och jag önskar dig all lycka i framtiden!
_______________________________________________________________________________________________

För övrigt snackas det en del på AF (AIKforum.se) om att supportrarna ska stöda ett spelarköp ekonomiskt. Var gärna med och kom med idéer! http://www.aikforum.se/aik/aik-fotboll/supporterfinansierad-spelarvarvning-1605/
_______________________________________________________________________________________________

AIKs provtränande målvakt Ivan Sturina säger till Eurosport att AIK är mycke lockande på grund av att han gillar landet och publiken mycket. Helt perfekt att ha en riktigt bra målvakt på provspel under en stekande varm vecka innehållande en supportersatsning!
Ivan har varit riktigt bra på träning och jag hoppas att han signas, och då inte med alltför hög lön eller sign-on.
_______________________________________________________________________________________________

Det var väl ungefär det jag hade att skriva om AIK, mer om övriga Europa eller annat kommer senare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0