Träningsrapport och BP-Häcken!

Hej, har varit en lång dag idag då jag först slet mig ur sängen vid niotiden för att sedan ta tuben mot Karlberg och AIKs träning.
Solen stekte och de typ 50-60 åskådarna njöt av värmen på Karlberg. De flesta tog nog en extra titt på Honduranske Jerry Bengtson (Kungligare namn får man leta efter). Och det jag såg av Jerry såg bra ut faktiskt, bolltouchen fanns absolut där, styrkan i kroppen var det absolut inget fel på heller.
Extremt svårt att bedöma honom efter en träning, men det var absolut inte några Clecio-takter Honduranen visade upp.
I tvåmålsspelet gjorde han ett mål vilket bemöttes av applåder från åskådarna.
Jag kommer befinna mig på morgondagens träning också, då kan jag nog bedöma honom lite mer men givetvis måste man se honom i match.
Den andra provspelaren, det kroatiske "monstret" Ivan Turina som var målvakt visste jag inte skulle vara med och jag noterade bara att han hade Nike-skor, inte särskilt mycket om hans spel.
Andra spelare som utmärkte sig var Tomi Maanoja som vid ett antal tillfällen i ren ilska ropade "vittu" (Fitta på finska), Kenny Pavey skrek "Fucking Cunt" och gav stolpen en rejäl omgång genom en stenhård spark. Viktor Lundberg visade även han lite ilska efter tvåmålsförlusten då han ropade "fitta" och sparkade i målnätet.
Bra att det finns vinnarskallar i laget i alla fall, dags att visa det på matcherna också.
Bojan stod mer för dagisbeteende än vinnarskalle när han drog iväg en boll en bra bit så att någon åskådare var tvungen att hämta den.
Det gnälldes även rejält på Clecio bland spelarna, Bojan mumlade "Fan vad kass han är" efter ett byte och det var tydligt vem han syftade på.
Lundberg röt "JOBBA!" till den vilsna brassen. Tomi Maanoja var även han tvungen att ryta till efter att Clecio inte jobbat tillbaka och skrek "Kom igen nu Clecio!" med arg ton.
Det låter mest som bra peppning, men så var inte tonen från spelarna.

Spelmässigt utmärkte sig Lundberg, han var bäst idag och visade väldigt bra inställning och var riktigt bra. Enormt kul att se!
Clecio var riktigt dålig idag igen, och verkade inte bry sig det minsta.

Roligast idag var annars Martin Mutumba som gick mot planen med några medspelare och helt plötsligt stannade upp. Jag undrade vad han höll med om och någon sa "han ska säkert pissa" med skämtsam ton. Mycket riktigt ställde sig Martin Mutumba rakt mot åskådarna och tömde blåsan. Sånt får en att skratta och undra vad som hänt om Zlatan gjort så i Barca haha.

Hoppas på bra uppslutning på morgondagens träning, annars befinner ni väl er på tifofixet på Norra mellan 10-17..?

_______________________________________________________________________________________________

Väsby United slog Assyriska som styrs av hjälten Rikard Norling. Riktigt kul, en oväntad 1-2 seger där Daniel Gustavsson gjorde mål.
CH Jagne satt på bänken för GIF Sundsvall idag i matchen mot Syrianska där Yussuf Saleh gjorde 90 min. Jag har ingen aning om varför en klasspelare med Superettan mått mätt som CH bänkas. Sundsvall vann med 5-2 och Sahious lillebror Ailleu Jagne blev inbytt och gjorde mål. Något för AIK kanske..?
_______________________________________________________________________________________________

jag var på BP-Häcken idag för att se John Guidettis förmodligen sista match med BP för i år i alla fall.
Han gjorde ett fint mål efter en bra löpning och ett kliniskt avslut. Han var bra matchen igenom och hade definitivt platsat i årets AIK.
Några roliga saker som hände efter matchen;
Jag snackade med John Chibuike häckens Nigerian och konversationen var enligt följande:
"Hello John, how are you?"
"Im fine thank you, and you?"
"Im very fine thanks, what do you think about Nigerias new coach Lars Lagerbäck?"
"Yes, yes, very nice..."
"Okey, i really hope that he will chose you in the squad to South Africa!"
"Yes thank you, i also hope so."
"It was very nice to meet you, good luck with Häcken and Nigeria."
"Yes, it was very nice thanks a lot!"
Ungefär så lät det med en hel del skratt inblandat.
Riktigt skön lirare det där.

Snackade också med BP's Miiko Albornoz som utgick skadad efter matchen, han hoppades vara tillbaka till nästa match vilken var "Elfsborg, nej jag menar MFF borta", "det blir tufft" svarade jag. "Ja, men jag tycker att vårt lag känns riktigt starka i år."

Småsurrade även med en del andra spelare, bland annat John Guidetti som var bland de sista ut ur omklädningsrummet, trevlig men något stöddig typ det där, haha.
_______________________________________________________________________________________________

Inte mycket mer att skriva om, blir nog en del bilder och film från dagens träning som kommer upp senare ikväll altlernativt imorgon.

Tack för att ni tog er tid.

Kommentarer
Postat av: Markus

Trevlig blogg! Intressant om Clecio ;)

2010-05-15 @ 22:47:58
Postat av: Thefootballblog

Tack så mycket :)

2010-05-15 @ 23:12:13
URL: http://thefootballblog.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0